Českomoravská konfederace odborových svazů

je největší odborovou centrálou v České republice. ČMKOS je dobrovolným, otevřeným a nezávislým demokratickým sdružením 29 odborových svazů, jehož posláním je ochrana mzdových, pracovních a životních podmínek a práv zaměstnanců. Jako jeden ze sociálních partnerů se aktivně účastní tripartitních jednání s vládou a zaměstnavateli v rámci Rady hospodářské a sociální dohody ČR. ČMKOS je rovněž členem Evropské odborové konfederace (ETUC), Mezinárodní odborové konfederace (ITUC) a Odborového poradního výboru při OECD (TUAC).

Máte-li zájem stát se členem odborů v rámci ČMKOS, přečtěte si informaci Jak se stát členem odborů

1. května se opět sejdeme v Brně na Špilberku

  • Zveřejněno: 26.04.2017

Zveme vás na tradiční oslavu 1. máje, do Brna na hrad Špilberk. Kromě skvělých hudebních zážitků čeká návštěvníky všech věkových kategorií také zábavný doprovodný program. Vstup je zdarma! Tradičně se 1. máje na Špilberku zúčastní předseda ČMKOS Josef StředulaHistoricky poprvé svou osobní účastí v odpoledních hodinách oslavy prvního máje na Špilberk podpořit také premiér ČR Bohuslav Sobotka.

 

Sondy Revue 4/2017

  • Zveřejněno: 13.04.2017

Přehled důležitých článků, které naleznete v aktuálním vydání Sondy REVUE. Časopis můžete objednat prostřednictvím e-mailu sondy-odbyt@cmkos.cz.

ČMKOS podporuje výstražnou stávku zaměstnanců firmy Mitas

  • Zveřejněno: 10.04.2017

Dvě hodiny bude trvat výstražná stávka ve zlínském závodě společnosti Mitas. Uskuteční se 11. dubna od 12.45 do 14.45, řekl včera předseda odborové organizace ECHO Vladislav Jandásek. Do stávky by se měly zapojit všechny provozy. Odbory chtějí podstatné zvýšení mezdvyšší mzdy. Více informací naleznete na www.esondy.cz.

TISKOVÁ ZPRÁVA: Předseda ČMKOS Josef Středula ke stávce řidičů veřejné autobusové dopravy

  • Zveřejněno: 05.04.2017

„Stávková pohotovost Odborového svazu dopravy, kvůli ostudně nízkým mzdám řidičů veřejné dopravy, trvala od loňského listopadu. Vláda ČR našla řešení a přijala dvě vládní nařízení, které stanoví nepodkročitelné minimální tarify pro řidiče a vyřešila i odměny za tzv. čekání. To vše, aby řidiči nemuseli jezdit za pouhých 75 korun na hodinu a nemuseli trávit tři sta i více hodin v práci. Řešení však nebyly bohužel schopny najít některé kraje.