• Zveřejněno: 04.05.2022
1) Na začátku skutečně efektivního vzdělávání by měla být tzv. analýza vzdělávacích potřeb – zjištění toho, co účastníci potřebují, opravdu využijí a co je zajímá. Může mít podobu rozhovoru či online dotazníku pro ty, které budete učit. Čím více informací zjistíte, tím smysluplnější vzdělávání zajistíte.
 
2) Předstoupit před účastníky a "něco říct" není tak těžké. Náročnější je, aby to "něco" mělo hlavu a patu a také naplňovalo cíle, proč lidéna kurz přišli. Hovoříme o tvorbě vzdělávacího obsahu, což je klíčová dovednost lektorů.

3) Přednáška nebude nuda! Dobře připravená a vedená přednáška může být velmi interaktivní, nenudí a hlavně přinese všem to, co od ní očekávají.
 
4) Jak učit interaktivně? Jedná se o vlastnost výuky směřující k maximálnímu zapojení účastníků do výuky, a to za využití řady prvků (např. handoutů, pomůcek, reálných objektů) a aktivit (otázky, skupinová práce a další metody). Cílem je tak propojení výuky s praxí účastníků.
 
5) Jak učit online? Zkušenosti, postupy, techniky. Víte, na co si dát pozor?
Přílohy: